Întrebări Frecvente

Care este comisionul unui agent imobiliar?

Comisionul unui agent poate ajunge până la 4% ( din prețul final) la vânzări și 50% sau chiar 100% (din prima chirie) la închirieri, dar mult mai scump decât un profesionist este rezultatul unui amator. Tranzacționarea unui imobil poate fi mai riscantă și mai stresantă decât ne imaginăm, iar aici micile greșeli sunt plătite în mii sau zeci de mii de euro. Dacă agentul negociază în favoarea dvs. doar câteva procente, el și-a plătit singur comisionul.

Să colaborez cu unul sau cu mai mulți agenți?

Deși aparent pare ideal să colaborați cu mai mulți agenți, nu întotdeauna este așa. Dumneavoastră vă doriți ca mai mulți agenți să își aducă cumpărătorii la dvs dar nu vă doriți să aveți mai multe anunțuri în piață cu detalii diferite, deoarece potențialul comparator devine suspect. Ceea ce vă doriți este un singur anunț pe toate platformele, un singur agent care colaborează cu toți ceilalți și vă reprezintă doar pe dvs.

Pot vinde/închiria singur?

Da, dar rezultatul este diferit atunci când un profesionist vă ghidează într-una dintre cele mai importante tranzacții din viața dvs. Din păcate, există mulți proprietari, care realizează importanța unui profesionist prea târziu și plătesc scump această lecție.

Câte tipuri de colaborări cu un agent imobiliar există?

Până în prezent, există 3 moduri de a lucra cu un agent imobiliar iar acestea sunt Intermedierea Exclusivă, Intermedierea Deschisă și Reprezentarea Exclusivă.

De ce este dăunătoare pentru proprietar Intermedierea Exclusivă?

În acest tip de colaborare, proprietarul vinde exclusiv cu un singur agent, care de obicei nu colaborează cu alți agenți, comisionează clientul care cumpără și de fapt decide pentru proprietarul cui vinde. De cele mai multe ori proprietarul nu reușește să vândă proprietatea, de unde și reputația negativă a exclusivității. Agenții Coco Properties nu practică și nu recomandă acest tip de colaborare.

Ce implică Reprezentarea Exclusivă?

De obicei, reprezentarea exclusivă presupune câteva situații:
– Un singur agent se ocupă cu promovarea proprietății, astfel este o listare unica pe toate platformele si nu mai multe anunțuri doar pe câteva site-uri
– Își asuma un plan de marketing, finanțat din surse proprii,
– Cedând o parte din comisionul sau, motivând ceilalți agenți din piață să colaboreze,
– Nu comisionează cumpărătorul, evitând astfel conflictul de interese si atrage cumpărătorii care nu doresc sa plătească comision,
– Este transparent cu locația imobilului încă din anunțuri.

Care este diferența între Reprezentare exclusivă și Intermedierea deschisă?

Reprezentarea exclusivă este tipul de colaborare dintre un Agent Imobiliar și clientul sau, în care Agentul îl reprezintă exclusiv pe proprietar sau cumpărător, după caz și încasează comision doar de la partea reprezentată. În această situație doar acest agent se ocupă de promovarea imobilului și nu mai mulți agenți. Cel mai întâlnit mod de colaborare este cel numit „intermedierea deschisă”, in care mai mulți agenți și chiar și proprietarul, promovează fiecare imobilul, aceștia fiind de fapt concurenți într-o cursa contra-timp. În acest tip de colaborare, deși agentul comisionează ambele părți implicate în tranzacție, el nu poate reprezenta pe deplin nici interesele vânzătorului, dar nici interesele cumpărătorului.

Motive pentru care nu recomandăm Intermedierea deschisă?

– Proprietarul împreună cu câțiva agenți sunt într-o cursă contra timp, câștigând doar cel ce aduce primul cumpărătorul, această situație fiind de fapt o competiție, nu o colaborare,
– Deoarece nimeni nu are comisionul garantat, nici un agent nu investește într-un plan de marketing,
– Agentul promovează proprietatea „prin ascundere”, astfel încât alți agenți sau potențiali cumpărători să nu ajungă singuri la proprietar,
– Agenții nu dezvăluie în anunț locația exactă a proprietății și nu fac poze cu priveliștea sau cu exteriorul proprietății , iar locația este unul dintre cei mai importanți factori pentru un cumpărător,
– Comisionează atât proprietarul cât și cumpărătorul, aflându-se într-un conflict de interese
– Mai multe anunțuri cu detalii, poze și prețuri diferite îl fac pe clientul cumpărător suspicios și îi scade interesul față de proprietate.

Cum obțin cel mai bun preț?

Pentru a obține cel mai bun preț de vânzare este o rețetă întreagă, iar fiecare ingredient este important. Ingredientele sunt următoarele:
Promovare. Peste 90% din proprietăți pot fi găsite online, iar în online imaginile trezesc interesul cumpărătorului de a apela sau nu.
Expunere. Expunerea înseamnă vizibilitatea necesară pentru a informa cumpărătorii și alți agenți despre imobilul pe care îi vindem,
Prezentare. Cumpărarea unei proprietăți este, de asemenea, o alegere emoțională, deci este foarte important să prezentați proprietatea într-o lumină favorabilă,
Negociere. Este foarte ușor ca din motive de orgoliu să cadă tranzacția, așa că se recomandă ca negocierile să fie făcute de un profesionist,
Experiență. Fiecare dintre noi se pricepe la ceea ce face mai des, iar majoritatea oamenilor nu au experiența necesară tranzacționării unui imobil.

Comparați anunțurile

Comparaţie
error: Conținutul este protejat!